Tuesday 27 March 2012

Nota #1

.... | Assalamualaikum, Salam 1 Malaysia | ....

Entah kali ke berapa dah aku tulis pasal 'biodata' aku kat blog.
Ni sekali lagi ehh... pliss...plisss... sekali je lagi.
Pehh~!


Tanggal 1 haribulan 1 tahun yang tidak perlu dinyatakan lahirlah bayi lelaki yang masih tidak difikirkan nama oleh kedua orang tuanya.

Ibu cerita :

"masa lahir dulu, baby gemuk je memang best cubit. letak je atas katil langsung dicubit oleh nurse-nurse yang lalu lalang bak makcik-makcik tengah pilih sayur di pasar pagi dekat Semenyih.."

Baba cerita :

"keluar je dari bilik bedah, mata dah terbuka luas dah. baby lain semua tutup mata lagi. ingat bila awal-awal bukak mata, akan terhasillah mata bulat yang cantik.rupanya sepet jugak sikit".


Semasa zaman tumbesaran berlaku, banyak tempat jugak la dilewati. Demi mengikut si baba mencari rezeki halal. Ok nama...nama...

A : Muhammad " " Zuhayr
B : Muhammad " " Zuemiey

Bertahun-tahun keceriaan berpanjangan, tahun ketiga episod perpisahan berlaku dimana si A berpisah dari si B dan keluarga. A menetap bersama keluarga ibunya dan B mengikut ibu dan baba pulang ke Malaysia.

B hidup aman damai tanpa dia ingat yang dia ni sebenarnya ada kembar. Ibu pula langsung tak cerita kerana mungkin sedih, tapi dalam masa yang sama dia dan baba melawat A disana tanpa pengetahuan B. Apa alasannya, kita abaikan soal itu.

B menginjak masuk ke alam rumit iaitu dimana umurnya telah 25 tahun keatas. Semasa itu baru dia tahu yang dia ada abang. Ok episod cari abang semula sehingga berjaya. Dan sudah berjaya, kini aman damai semula.

A dah kahwin, ada anak 2 nak masuk 3. B pun ada anak 2 orang, twins. Tapi lainnya, B punya tu anak angkat. Pun boleh lah kan?

Terlekat Melekat : bukan ke kalau kembar, yang keluar dulu tu adik? so B tu abang la kan?kan?kan?

8 comments:

  1. nak kata B mengalah ke ape..? abang yg baik la konon bagi adik keluar dulu..? ke camne..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'a... di tendang2 dulu adik dia takut adik dia lemas ke..pakai neck tie ke.. =..=

      Delete
  2. tak berapa paham cerita angkat tuh.

    tapi, ada dgr, org tua2 ckp, yg keluar dulu tuh adik. sbb abg @kak kembar dia, mengalah untuk adik.
    tapi kalau teori sains, yg keluar dulu tuh lah abang,
    tapi...

    tak da tapi lagi. bye

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerita angkat? anak angkat saya?
      saya ambik depa jadi anak angkat saya..tu jelah ceritanya..huhu

      Delete
  3. Tak faham, macam mana ibu boleh tinggalkan A dgn parents dia di luar negara dan ibu sama baba bawa B balik Malaysia. Pity A...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selepas saya soal siasat saudara dan abg saya sendiri, saya dapat tahu ibu tersalah cakap masa pregnant. lebih kurang macam ni lah ayat dia ,

      "kalau anak saya dalam ni 2 orang, akak jaga la sorang", ibu cakap kat sedara dia yang xde anak, masa tu tengah pregnant around 7 month. ibu x scan dan dia x tahu baby dalam rahim dia kembar. dia just pakai bidan kampung sbb mmg family dia masa nk bersalin je p spital check2 ni(ni aunty sy lah ckp)

      then bila kami keluar, perubahan pd my bro bila injak masuk 2 bulan lebih dia dah mula taknak susu,tak lena bila tido dengan ibu, mcm2 lagi. berlarutan sehingga setahun..dua tahun.. tiga tahun. bila ibu nak bawak balik sini, abg xnak. dia nak jugak duduk dengan sedara tu. ibu kata masa nak chow tu abg boleh siap bye tanpa nangis pun.

      tapi selalu jenguk hingga dewasa lah, bila dewasa nak ajak balik duduk sini tapi abg masa tu dah study and dia xnak ambil risk nak tukar2 tempt stdy pulak.

      ni entry masa 1st time jumpa abg http://tamokutekinayatsu.blogspot.com/2012/01/new-year-celebration.html

      Delete
  4. o ok..da faham...sangat unik...:)

    ReplyDelete

AJK Stor