Monday 2 April 2012

Dah Janji

.... | Assalamualaikum, Salam 1 Malaysia | ....

Apa khabar semua?
Hidup ok tak?
Ada orang buat kacau kat kawasan korang?
Pandai-pandai jaga diri ye..
Aku jauh~~~

Semalam aku lepak di lab sehingga pukul 8 pagi tadi.
Orang masuk thumb print, aku pulak macam zombie keluar dari lif.
Sampai kat rumah aku rest sejam.
Hari ni aku ke hospital lewat sikit.

Aku teringat semalam aku ada buat entry pasal cocktail berlambak kan?
Atas nama bujang malas maka hari ni aku buat pencuci mulut yang paling simple.
Kalau anak-anak dara kat rumah tu kata,

"ahh malas lah...",

"mak oii... susah lah~!",

Tu aku rasa dah memang virus malas menguasai diri. Parah dah tu..
Bawaklah berjumpa bomoh cacing.
Berpintal usus kot dengan cacing-cacing tu semua.
Sebab tu banyak alasan.

Resipi aku tak letak sebab aku main campak je segala mak nenek,
tup..tup jadi..
So akhak..akhak...abam..abam...adhek...adhek...

Terhasil dari dapur bujang..
Benda senang dan cepat,
10 minit siap..





Bawah loyang (bekas) tu aku dah tabur banyak cocktail,
aku masukkan beberapa senduk puding dan aku tabur pulak lagi..
ni bahagian atas aku tabur sikit.
Ada yang masuk dalam sebab puding masih cair sangat aku dah gelojoh tabur.






Ni rupa selepas aku terlangkupkan.
Ahh aku tahu tak terliur pun nampak,
bukan sebab ni tak sedap tapi cara aku ambil gambar tu tak menarik..
Kan?Kan? Ahhh~~~~!

So aku potong-potong bawak ke hospital masa ziarah tadi.

Ibu kata,

"asal tak guna pembahagi siap-siap tu? baru senang nak potong",

Pembahagi tu plastik/steel yang bentuknya macam slice. Ada 8 slice semuanya. So just letak atas dulang dan masukkan cocktail ikut slice dan tuangkan puding.
Bila puding keras dan terlangkupkan, kita akan nampak cocktail tu macam bentu satu slice cake dah.
Senang nak potong dan tak lah pecah-pecah.
Korang faham tak? Ayat macam keling dah tu..


Terlekat Melekat : nanti aku rajin aku nak buat something yang guna cara double-boiled.

10 comments:

  1. macam dapat kot imajin kan sikit pembahagi tu mcm mana..

    kira masa nk tuang puding tu, pembahagi tu, buang laa kan..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'a pembahagi tu buangkan..tp ada tu x buang xpe kalau pembahagi plastik tu sbb masuk peti sejuk je kan, bukan bakar.

      bagus kalau faham


      kelep...kelep...

      Delete
  2. yummy! pandai masak rupa-rupanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yummy ehh?
      mekasih..

      benda simple bujang boleh,
      awak mintak briani gam...memang x la.

      Delete
  3. aku suka makan puding koktel!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejuk je masuk tekak kan Ikar?
      haha~~~

      dan satu lagi senang,
      campak2 je.

      jemput makan.

      Delete
  4. huhu simple & sedap kan? hehehe boleh la try buat nnt..rsnye dh boleh byg cr nk buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. see...tgk pic pun blh byg cara..hebat dah tu..

      Delete
    2. haha xdelah..insyaAllah nak try buat skali huhu~~

      Delete
  5. cayalah! ada geng bab pastry2 ini.

    ReplyDelete

AJK Stor