Sunday 31 March 2013

Kuss Semangat

.... | Assalamualaikum, Salam 1 Malaysia | ....

Kuss semangat,
ada sesiapa yang kena April Fool kejadah hari ni?
Yang mengenakan tu, kejadah korang kenakan orang?
Elok sangatlah tu kan?
Takde kerja?

Pagi ni ada 'mangkuk'(s) telefon, masa tu aku baru je usai lipat maut atas katil.

Mangkuk 1 : telefon cakap aku ada kes salah laku,akan dapat surat berhenti kerja. Punya la blur otak aku nak ekses maklumat budak ni. Macam-macam fikir,macam-macam juga aku tanya dia. Bijak dia jawab soalan-soalan aku. Akhirnya otak aku naik lembab dah,aku cakap nanti aku call Jack. Then baru dengar beberapa suara gelak dan sebut

"Hey chill Khair..time for April Fool" ...!!!!

"Dang~!" , rasa macam otak aku terkeluar dari tengkorak.
"Kejadah?",tanya aku tapi tak disambut sebab diorang tak faham.

Mati la depa kena lepas ni,tunggu la..Time migrain nak bergurau dengan aku...


Mangkuk 2 : entah minah mana datang buat mabuk sangap duk ulang kali cakap rindu la apa lah. Then sebut

"Happy April Mop baby", dan gelak mengekek ..terus letak phone..

Nak je aku tanya , "baby ke ba*i?".

Beberapa mangkuk lagi aku kenal siapa,memang tak lama lagi diorang makan nasi guna straw. Tunggu..

Dalam banyak-banyak hal yang berlaku, hal yang aku ceritakan ni lagi kuss semangat aku sampai laa ni. Tapi ni bukan April Fool la. Dapat call dari Maya, dia masih temankan abang dan E. Sehari dua lagi baru kami jumpa.

Maya : Sayang..I've something to share with u.

- Emm, ape? (Tengah golek-golek atas tilam lagi)

Maya : I dah tak datang bulan hampir 2 bulan la.

- Ok then. So?

Maya : Sayang! Tunjuk minat sikit.. U rasa I pregnant tak?

- What the..no..no..no~!!! U bukan pregnant,tapi u putus haid. No..not pregnant..negative~!
(Tiba-tiba cerah biji mata)

Maya : Kuajaq budak ni~!

- Maya.. negative kan? Ambil test kit la... Cepat, I confirm bukan double line.

Maya : Sayang...u nak tahu tak sesuatu?

- What?

Maya : Asal u gelabah hah? Bukan u baba baby I pun kalau I pregnant~!

- Maya...maya? (Ok dia touching..letak telefon dah..)

Lepas tu terus teringat kat baba,dia pernah cakap syiokk jugak dalam family ada orang baru. Kot-kot bertambah ahli kaum hawa. Homaii...homaii.. Nehi~! Terus call baba.

- Ahli bertambah ke? Confirm?

Baba : Bertambah? Confirm? Ape?

- Tadi Maya ...bla4..

Baba : Kidding me?

- Ini serius..bukan main-main.

Baba : Eloklah kalau betul.

- Baba, u tahu tak pregnant di lewat usia banyak effect? Ok fine Maya sihat, tapi untuk produce lebih dari satu baby dalam rahim pun mungkin terjadi.

Baba : Ok la tu,Maya dah biasa hamilkan baby kembar.

- Ohh baba,kita bukan family hamster. Sekali beranak dua tiga ekor..Please..

Baba : Dear, u nak tahu tak?

- Apa?

Baba : Kalau Maya pregnant, I daddy baby tu. Dan kalau betul,baby tu adik u. Chill sudah..

- Homaii.. (terus letak hp)

Terlekat Melekat : Asal aku cuak semacam je? Betul la baba cakap,kalau ibu pregnant pun tu adik aku jugak. Adik? Diusia aku 28 tahun, aku nak timang adik? Wallaweh,patutnya ibu timang anak aku..cucu dia. Harap ni satu mimpi,mainan minda.

Terlekat Melekat : Kak ipar aku baru je habis pantang, ibu aku dah suruh proceed tambah lagi. Homaii..

Terlekat Melekat : Sayang.. awak rasa awak boleh hadap ke permintaan 'gila' dari ibu saya? Saya? Tak~!

Terlekat Melekat : Nah..cerita pasal April Fool

Terlekat Melekat : Sambung rest,cuti harus digunakan sebaiknya. Ye dakk? Benda-benda len aku tak on lagi, malas. Tak hilang letih lagi. Moh rest sayang..kui3.

0 blogger kaki gosip:

Post a Comment

AJK Stor