Saturday 26 January 2013

Teman Imaginasi

.... | Assalamualaikum, Salam 1 Malaysia | ....

Pernah anda lihat anak-anak kecil anda berborak dengan seseorang tetapi realitinya tiada orang pun di depan mereka. Pernah? Pernah?

Itu normal.
Bagi aku anak-anak tu tengah nak explore dunia.
Selagi tak keterlaluan tu bagi aku ok lah.

Benda ni terjadi pada anak angkat aku dulu.
Kami keluar sama-sama dan dalam kereta dia capai hp aku dan tekan-tekan.
Tiba-tiba,

"Dilla,Leesya ni..Dilla kat mana?",tanya dia.

"......", kawan dia

"Apa?! Dilla pergi rumah Leesya? Ala..Leesya keluar ni. Xpelah,bye",

"Sayang call sape?", aku tanya.

"Kawan Leesya..", katanya sambil bagi balik hp ke tangan aku.

Aku tengok skrin,dia tak buka pun sebab aku dia tak tahu pattern aku.
Bila tanya aunt dia, katanya Leesya mana ada kawan.
Bila refer doktor, kata doktor bila kanak-kanak ni terlebih sunyi pun tak boleh juga.
Kanak-kanak ni,tin biskut dia boleh bayang jadi monster.

Sekarang anak-anak aku sendiri pulak dah buat kerja macam tu.
Sara duk berborak dengan dinding, entah dia nampak dinding tu ada mulut gamaknya.
Padahal Muhammad,kembarnya ada je duk golek-golek kat atas tilam.
Dulu mau saja tido dnegan Muhammad dalam satu crib, sekarang dah pandai nak tido asing.
Letak je asing,terus borak dengan kawan imiginasi dia.
Kalau Leesya dengan Dilla, Sara ni entah dengan siapa.
Kalau kawannya mamat,habis aku libas dengan silat cengkam 44 aku..
Haha..

Pandai-pandai kawal,kalau nampak melampau kena selidik juga.


"nama ape?botak dah sama macam kite", - Google
"nama...Google Jr", - Google Jr


Terlekat melekat : aku nak tido dulu..selamat rehat ye.

1 comment:

  1. hahaha. ye, dulu pun kite ade teman imajinasi. main pondok2 sesame.

    ReplyDelete

AJK Stor