Saturday 19 November 2011

Aku kecewa

.... | Assalamualaikum , Salam 1 Malaysia | ....

Hari ni.. entah lah aku nak cakap macam mana,
seharian di rumah sambil jaga anak sebab Haiqal dan Iera ke hospital. Iera pregnant ke? Tu aku x tahu.
Sambil melihat Iera ditatang bagaikan seorang permaisuri,
keinginan aku untuk mempunyai isteri makin menebal.
Tapi mampu kah aku?
Dari segi zahirnya, InsyaAllah lah tapi batinnya?

Baba pernah kata yang kita x akan sempurna pun, so jangan jadikan itu alasan untuk tidak berkahwin. Tapi dia juga ada sebut yang berkahwin itu dapat menyempurnakan hidup. Dan dia juga menyebut "kalau benda-benda remeh, masalah diri kita tu..kita solve la dulu".

BENDA REMEH...MASALAH DIRI SENDIRI 

Setiap hari aku rasa yang ada sesuatu yang masih belum ok dalam diri aku secara batinnya. Dan aku masih lagi mencari apa masalah itu. =.=" *penat jugak cari masalah diri ni.

Aku  x nak la cuba nasib macam baba..Baba sibuk so dia memang salurkan ilmu agama kat aku secara balance. Tapi aku banyak habiskan masa dengan ibu, ibu aku muallaf... Tapi aku tabik kat ibu aku bila dia sahut cabaran nak didik aku. Bagi dia kalau orang lain boleh,dia pun boleh. Aku sebenarnya bukan nak cerita pasal ibu aku didik aku. Aku just nak cerita yang boleh ke aku ni didik bini aku. *nampak macam x de kaitan lah pulak kan... 

Berbalik pada tajuk asal dan "sambil melihat Iera ditatang bagaikan seorang permaisuri", aku teringat pasal lagu Permaisuri yang dari semalam aku cari. Lagu Jay Jay, Data, Salju aku dah dengar tapi bukan yang tu. Seingat aku lagu tu tajuknya Permaisuri. Aku dengar di Suria ataupun Hot .. Ehh..ke Era ehh? =.=

Kaitan tajuk lagu dengan tajuk entry ni sangat berkait rapat la bagi aku,
sebabnya semalam aku rancang nak buat kerja,nak basuh kereta sambil dengar radio. Mana la tahu terkena dekat lagu yang aku cakap tu. Tapi aku terlupa, masuk bilik baru la aku ingat. So lepas solat Zohor, aku pun bukak la radio sambil golek-golek atas katil. Dengar je lagu pertama, sayup-sayup....

Tiba-tiba aku terdengar azan Asar, aku bukak mata.. Aku tertido~~~~~~~~!

Lepas Asar, aku teruskan lagi dengar.. Tanpa lupakan niat nak buat kerja,harap-harap ada la lagu tu sebab Suria ni suka ulang lagu sama. Then aku dengar pulak la azan Maghrib. Ok..aku tertido lagi~~~~~!

Sekarang malam,ye aku masih mengantuk dan aku x dengar radio. Sebab aku dah kecewa dengan diri aku yang pantang dengar lagu je mesti nak tido.. Tu jelah aku nak cerita....


Terlekat Melekat : makan tapi rasa macam makanan terlekat kat lubang tekak...bluekkk!!!!

2 comments:

  1. banyaknye tido...?

    ambik virus baik pakej dengan suka tido sekali ke??

    ReplyDelete
  2. saya jangkit dgn awk la nih..*xmo ngaku la tu dia byk virus x elok..len kali banyakkan minum yakult... (pe kaitan nth)

    ReplyDelete

AJK Stor