Saturday 12 November 2011

Biarlah rahsia

.... |  Assalamualaikum, Salam 1 Malaysia | ....

Semalam tertido keletihan,entah kenapa mimpi pelik-pelik. Tapi bukan mimpi buruk, seolah-olah x nak bukak mata. Jiwa rasa sarat,sebak..

Dengar bunyi alarm, aku bukak mata. Waktu menunjukkan pukul 5 pagi, terus aku bangun menuju ke bilik air. Dari luar aku sudah dengar suara ibu,Dhiya dan juga Iera. Sambung buat bunga telur barangkali, so niat nak melangkah ke bilik air ditangguh sebentar. Aku letakkan tuala di leher dan keluar, macam aku jangka mereka memang tengah buat bunga telur.

"awat pandang Zue lagu tu?", tanya aku kepada Dhiya yang tidak putus memandang aku

"menangis ke?mata sembab sangat",

Lalu aku ke cermin di dinding, "a'a,bengkak...aku menangis ke?bila?kenapa?", macam-macam soalan muncul. Aku berlalu ke bilik mandi, sambil mandi aku fikir sebab mahupun alasan. "ahh, mimpi tu..siapa tu?", aku kaitkan dengan mimpi tadi yang menyebabkan aku menangis dalam tidur barangkali. Siapa dia, kenapa mimpi tu berlaku, dan apa petunjuk.. Semua menjadi tanda tanya sehingga sekarang.

Kenapa bukan mimpi aku kawin? Dapat anak ke? Naik pangkat lagi ke? Or mimpi yang selalu perempuan ingat lelaki akan laluinya saban minggu... Mimpi basah~!

Kenapa?
Dan kenapa manusia seperti aku ni banyak bertanya?
Ya..sudahlah~~
Biarlah ianya rahsia Dia



Terlekat Melekat : susu Omega asyik tambah stock tapi xde yang nak minum. semua poyo ingat jantung dan kolestrol semua paras ok kot.poyo! =P

2 comments:

  1. eh..mimpi ape laaa tu...?






    mimpi basah tu bole ke tiap2 minggu???

    ReplyDelete
  2. mimpi..hurm...


    wet dream tiap minggu? x prnh dgr lagi..nth,x prnh dgr or x tau.. :p

    ReplyDelete

AJK Stor