Saturday 5 November 2011

Di malam raya

.... | Assalamualaikum , Salam 1 Malaysia | ....

Kalau baju baru beli dan terus dipakai orang akan cakap "wah..bau kedai lagi". Tapi kalau blog baru nak bau macam mana yeh? *padahal nak cakap ni blog aku yang baru setelah aku noktahkan blog lama.

                            _______________________Cukup_________________________

Memandangkan Haiqal balik ke Malaysia ( Kuala Lumpur) untuk berjumpa dan beraya dengan mertua disana maka raya korban tahun ni aku x dapat la beraya dengan anak-anak aku. Sekarang dalam rumah ni tinggallah kami bertiga (baba,ibu,aku). Esok mungkin kawan-kawan datang lepak, meriah la sikit rumah yang sunyi ni.

Kejap tengok skrin laptop, sekejap cari kot-kot ada cicak boleh aku lastik. Pandang kiri , pandang kanan..atas..bawah..Ahh boring! Tiba-tiba jatuh sehelai telekung solat milik ibu atas paha, terkejut woah! Pandang belakang, ibu terpacak "tolong buangkan manik-manik dan labuci tu" dan ibu pun memblahkan dirinya. Yess! Ada juga kerja ... Dengan tekunnya aku buang segala benda yang bling-bling. Taraaa....siap!


dengar lagu jap. mula dari etnik kreatif hingga trash metal

Lepas tu kembali boring, apa nak jadi ni. Pandang balik belakang, kiri, kanan.. Tiba-tiba pandang depan,ibu duk gayakan jubah dia. Fullamak,cun pulak tuh! Pandai baba cari bini~

‎"ibu pakai jubah esok?..baba pun?..ala x match la .. zue xdek jubah!!"

"kan ada dalam bilik,baba dah belikan"

lari ke bilik nak tengok...lari..lari...uhh..ahh..

"fullamak..zue pakai yang ni, petang tu berderet la makcik2 nak wat jadi menantu nih.."


"kalau betul apa salah, dari duduk tua kerepot tu. muka je hensem tapi tak laku"

Fuhh ayat makian ibu, cair earshit aku ni. Tapi sebab aku ni fikir positif je, so aku delete la "tak laku" dan ambik "hensem" tu. Ok,kembali senyum!

Semua orang dalam FB ni sibuk tolong mak kat dapur la,kemas rumah la. Aku? Aku x tahu nak buat apa, rumah x payah kemas sebab sentiasa kemas. Kat dapur pun masuk dah ada makanan, x de pulak ibu suruh aku bakar lemang ke, buat ketupat ke. Mungkin sebab aku di Kota Singa mungkin, sebab tu aku x rasa pun nak raya esok.

"nak kerja x? nah...!" *sambil ibu letak sebesen bawang bermacam jenis

"tapi...ahhh..uhh...",aku cuba menolak

"duk hadap laptop tu,bukan ada marka pun.bukan ibu dapat menantu pun. dah buat-buat!!"

"baba....mai lah kupas gak ni...arghhh!"

Tiba-tiba aku dengar baba laung dengan suara yang macho lagi bergaya

"x leh, baba sibuk ni. ada zombie nak serang tanaman baba..aaa tulun..tulun..."

"ahhh gedik!" , hati aku protes *sambil lap air mata beberapa kali.

Sekarang aku buat apa...aku menaip lah! Sambil tunggu Cik ____ edit blog aku yang baru lagi fresh ni. Nak siap dah tu. Aummm...suka..suka..!


Terlekat melekat : Salam Aidiladha semua. Jangan makan daging banyak sangat woaah!

0 blogger kaki gosip:

Post a Comment

AJK Stor