Thursday 10 November 2011

Bila pandangan aku diambil kira

.... | Assalamualaikum , Salam 1 Malaysia | ....

Sedang-sedang lepak di bilik bacaan, masuklah seorang gadis iaitu kawan aku Lyn. Lalu banyak soalan diajukan kepada aku sampaikan aku cakap, "banyaknye soalan....", lalu dibalas "kan ayah su kata jangan assume..so tanya la ni", "ok...tanya la lagi", balas aku.

"dari segi pemakaian, ayah su x suka girl pakai macam mana? tentang rupa,bentuk badan,akhlak tu tolak tepi la. yang Lyn nak tanya sekarang adalah pemakaian. dari atas hingga bawah",

"lah...segan lah nak komen-komen ni..",

"la, lain orang lain pendapat. so Lyn nak tanya pendapat ayah su selaku lelaki...",

"hurm ok....dari atas hingga bawah... ayah su suka gadis bertudung,baju x sendat dan singkat, seluar x ketat"

"so maksud ayah su, tudung labuh macam ustazah, baju kurung?",

"depends lah tudung tu, x kisah asal tutup dada dan x jarang. baju tu, x semestinya baju kurung. Kalau dah tahu saiz kamu saiz M, jangan la beli baju saiz S. Tu la maksud ayah su. Jeans, pakai lah ayah su ok je cuma jangan la skinny jeans dan jangan la pakai legging"

"err x faham..contoh?",

"............

suka girl pakai dress labuh macam ni, perfect,feminin tapi kalau tudung tu tutup bahagian dada,lagi ok rasanya, sebab baju design bahagian depan macam tu dah 1 hal.



pasal baju x nak komen lah, memang sah salah dalam etika dah, dan x tutup dada. Cuma nak cakap yang jenis tudung dia pakai tu, yang tu pun x suka jugak. Suka girl pakai selendang,tapi tutuplah...



aku mosaic bahagian rambut dan lengan. Dia pakai selendang macam tu je, dalam rumah boleh la pakai. Rambut terkeluar, bukan ke motif pakai tudung sebab x nak nampak rambut? =.=" dan satu lagi, seluar tu..macam legging ye dak?


stylo ke tu? tu tamak.. semua dia nak pakai. mini skirt, long skirt,  dll. jangan la melampau sangat cara tu.


tau kenapa jadi macam tu? bajunya singkat. kesian dia...


sendiri boleh tengok kan? jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga.


bonggol unta..selain x baik, ianya x jugak cantik!


"banyak jugak ayah su komplen...."

"aih...dah tanya tadi ape hal?"

"saje je...heee"


Aku pun bukan perfect,tu hanya pandangan dari kaca mata aku. Kepada yang tersinggung tu harap maaf

Terlekat Melekat : habiskan 3 potong Beef Lasagna...wahh memang akan tertido la lepas ni.

2 comments:

  1. memang pelik dressing2 kt atas tu..

    =..=

    ReplyDelete
  2. ada lagi pelik,tp x nk upload sbb lagi ...erm..erm...ahh lupekan!

    ReplyDelete

AJK Stor