Sunday 13 November 2011

Tu la gelakkan orang lagi~!

.... |  Assalamualaikum, Salam 1 Malaysia | ....


Semalam baca blog Cik Nget , katanya makan nasi ayam berlendir so semalam kerja baca entry dia dan gelak. Sampai ke komen pun masih nak menyakat.


Pagi ni bangun je semua x de, twins pun xde. Perut dah berbunyi lah pulak, so selongkar la kat dapur. Nak masak, datang pulak angin malas sepoi-sepoi bahasa di telinga. 


"rasanya ada beli roti sosej semalam", detik hati aku lantas aku pun cari la.. Dan jumpa, tersenyum kambing seketika. Naik atas sofa, tengok tv. Makan roti + air milo kotak .....


"erkk...apesal milo ni rasa lain macam je...uweeek!", lantas aku bangun cepat-cepat dan ludah. Aku picit kotak air milo tu ke singki, air milo tu macam dah berketul. Tengok date, "laa,dah expired!"


Dengan muka ketad, aku pun kembali ke sofa dan pandang roti yang sudah berbogel tu. "hye roti,malasnya nak buat air. aku makan kau jelah", lantas aku gigit badannya yang montok tu. Terasa kekenyalannya, dan aku gigit sosej lada hitam di dalam badan montok tu. Kunyah...kunyah...telan!


Kali kedua , malas nak gigit. Nak cubit-cubit pulak, so tangan aku pun meraba-raba di seluruh badan montok berwarna agak coklat tu. Cubit.... "ehh kenapa macam bertali je ni...", lalu jari aku menyentuh pada sosej, aku raba dari atas ke bawah..bawah ke atas...aku angkat tangan aku dari sosej tadi. Melekit...macam lendir... bertali!


"arghhhhhhh .... tidak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!", aku segera bangun dan jolok jari dalam mulut, untuk muntahkan balik. Jolok...jolok..."uwekkk!  uweekkk!", ahhh.... malangnya bunyi je lebih tapi xde sikit pun keluar. Dasar perut lapar! Pui~~~!


Sadis betul rasa, last-last bukak peti. Ambik la lobak merah 2 batang, basuh, buang kulit kedut-kedut sikit. 


"nak mesin ke...makan macam ni je...?", tanya pada diri.... Hampir 30 saat~~~


"ahh malas nak mesin,lambat!", lalu aku pun jadi la arnab jadian jap pagi tadi.


So ni balasan untuk aku gelakkan Cik Nget, so readers sekalian.... Jangan gelakkan orang lain ye.. Y__Y


To Cik Nget :  maafkan aku..maafkan aku...maafkan aku yang hensem ini.. LOL!




Terlekat Melekat : bila kotak doorgift zaman sekarang bermacam bentuk, tambah dengan mood malas melipat, so sejam untuk 1 kotak jelah~

6 comments:

  1. wakakaakkakaakak..
    padan muka..


    tapi kesiannya..


    pagi2 lagi..

    huhuhu..

    ReplyDelete
  2. dalam keji ada perikemanusiaan ke cmne tu?

    ReplyDelete
  3. yela...

    macam suci dalam debu...

    ReplyDelete
  4. nape blog ni cume nget je yg komen? mmg wat utk nget ke?? haaaaa~

    ReplyDelete
  5. ade gak kelakor sebegitu rupa komen..dia memang pengomen tegar,cuma aku je jarang p komen dia..lol

    ReplyDelete

AJK Stor